LESSTIJLEN


YIN YANG YOGA

Mindful. Ruimte. Balans. 

In deze les gaan we op zoek naar de balans tussen inspanning en ontspanning. Het ene kan niet zonder het andere. Yin en yang, balans vinden tussen lichaam en geest, tussen inspanning en ontspanning, tussen denken en voelen, tussen jezelf en de ander. We starten de les met een vloeiende flow waarin de yogahoudingen elkaar opvolgen als een dans op het ritme van je ademhaling. We eindigen met enkele yin-houdingen om met een lichter gevoel, meer flexibiliteit en ruimte in lichaam én geest buiten te wandelen.

YIN YOGA

Zacht. Verstilling. Overgave.

Yin yoga is ontworpen om het lichaam te stretchen en werkt in op ons bindweefsel en gewrichten. De focus ligt op passieve, zittende en liggende houdingen die voor minstens 3 à 5 minuten worden aangehouden. Het is niet gericht op het versterken van onze spieren maar juist op het ontspannen hiervan. Door langere tijd in de houding te blijven, ontstaat er een gevoel van diepe ontspanning en voel je de energie weer beter door je lichaam stromen.

 

YOGA AROMA

Geur. Beweging. Beleving. 

Elke maand heeft een ander thema. De yogahoudingen en de essentiële oliën zijn afgestemd op de energie die voelbaar zal zijn in de desbetreffende maand. Het toevoegen van essentiële oliën aan de yoga beoefening versnelt of verbetert het vermogen om de gedachtenstroom te beheersen. Essentiële oliën worden sinds duizenden jaren therapeutisch en spiritueel toegepast om heling van het lichaam te bevorderen. De combinatie van yoga en essentiële oliën brengen deze twee disciplines samen om het ontspannende effect te versterken, waardoor je fysieke gezondheid kunt bevorderen en emotionele blokkades kunt opheffen.

Elke les bestaat uit ademhalingsoefeningen (pranayama), houdingen (asana's) en eindontspanning (savasana).